photo tutorial_zps442c93fa.png  photo owner_zps6a3d4f56.png  photo home-1_zpsab213777.png

Cara mengatasi masalah perut buncit.

Views

Ramai yang tahu bahawa masalah perut buncit adalah satu masalah bagi perempuan atau lelaki. Perubahan fizikal tersebut mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang lain. Perubahan fizikal seperti perut buncit kadang kadang akan mengubah hidup seseorang dalam dunia ini. Seseorang akan berasa malu atau segan untuk menonjolkan diri sendiri depan orang lain atau di depan orang ramai.

Malah , kalau tidak mempunyai bentuk badan yang menarik seperti artis di luar ini akan membuat seseorang yang mempunyai masalah perut buncit ni tersiri. Tetapi jangan risau hari ini saya ini kongsi masalah untuk mengatasi masalah perut buncit di kalangan orang ramai di blogger atau mana mana reader yang baca post I ini. Walapun I sendiri pun ada masalah perut buncit Yes I dont have a nice body shape , I hadapi masalh perut buncit juga but so far we still need ti handle it no matter perut buncit you too teruk or what. 

So today I will share some tips for you guys , so let start it.

Tips pertama : Minum air kosong banyak.

Apa bila tumbuh badan kita menerima sumber air yang banyak , ia akan mengurangkan kuantiti sodium dalam badan kita. Mendapatkan sumber air yang banyak juga akan menyenangkan proses pembuangan air berjalan dengan lancar.

Tips kedua : Makan dengan kuantiti yang mengcukupi

Makan dalam kuantiti mengikuti bentuk badan , umur , berat , tinggi and kemampuan kita untuk menerima makan dalam perut atau usus. Makan dalam kuantiti yang sedikit bukan dalam kuantit yang banyak kerana tamak atau takut makan kegemaran anda di ambil oleh orang lain. Kalau korang ambil dalam kuantiti yang melebihi kemampuan anda ia akan muncul isu membazir makanan . Itu bukan tabiat yang bagus untuk seseorang. 

Tips ketiga : Selepas makan jangan baring.

Itu I rasa semua orang tahuu right selepas makan jangan terus baring atau duduk. Selepas makan berdiri atau jalan dalam sekitar rumah around like 5 minutes or something then baru duduk untuk merelaxkan body. Tetapi jangan lupa bila I kata jalan sekitar rumah korang jangan pula jalan sampai berjam jam sebab ingat nak mengatas masalah perut buncit dengan cepat NO ! Itu akan menyebabkan penyakit perut kalau korang buat macam too.

Tips keempat : Amalkan makanan yang mempunyai banyak serat seperti sayur sayuran atau buah buahan

Serat adalah elemen yang penting dalam piramid makanan kita , serat boleh memberi sumber air dalam badan kita ia sesuai untuk orang yang terlalu sibuk kerja sampai tidak mempunyai masa untuk minum air dalam kuantiti sehari 8 cawan air haruslah memperolehi makanan yang mempunyai serat seperti apple atau pear.

Tips kelima : Hindari masalah sembelit

Sembelit adalah masalah yang alami oleh remaja remaja atau orang yang berumur sekarang . Sembelit punca adalah kekurangan sumber air di badan so dia susah untuk pembuangan badan kita. So makan lah makanan yang mempunyai banyak serat yang saya sebut di tips keempat , atau tidak sekarang mempunyai banyak product untuk mengatasi masalah sembelit seperti fibre atau ubat ubat pembuangan. Tetapi haruslah memilihi product kesihatan yang sihat bukan yang mempunyai barang chemical yang tinggi. Tanya pendapat doctor adalah cara terbaik !

Tips keenam : Senama sit up boleh kempiskan perut

Tahu nak buat senaman sit up macam mana ? Taktahu aiyooo ! tengok lah gambar berikut


So dah tahu nak buat sit up macam mana ? Sit up boleh mengatasi masalah perut buncit and itu lah satu satu cara yang terbaik untuk perut yang slimmm begitu atau perut yang idam kan seperti artis artis di luar sana. Buat setiap hari pada waktu malam atau siang atau petang pun boleh. Sehari buat 15 kali and slow slow naik kan target tersebut seperti hari ni 15 esok 16 lusa pula 17 YES YOU CAN DO IT ! But for yang betul betul     tak boleh kekal kan sehari 15 kali pun dah boleh.

So I hari too tips sajalah yang saya ingin kongsi dengan blogger blogger luar sana atau kepada siapa yang visit entry ni. So hope it will work well on you guys. So peacee yoo. Chayokkk !

Jangan lupa tinggalkan comment anda !

Cynthia lee . xoxo